Beställningar
Beställningar görs via vår webbshop. Det går även bra att skicka beställningar via email, fax eller ringa. De varor som finns i lager levereras snarast möjligt. Leveranstid varierar beroende på säsong. Leveransdatum kommer på ditt ordererkännande.
Om en vara är tillfälligt slut,läggs den på en ny order och kommer levereras vid nästa leveranstillfälle. Förpackningar framgår i katalogen och i vår webbshop. Ex 4/12 då är minsta försäljningsantal 4 och 12 ligger i stor låda.
Reklamationer
Om du fått transportskada på ditt gods ska det reklameras direkt på fraktsedeln,och ringa till kontoret. Är en vara felaktig av annan orsak ska reklamation göras till oss skriftligen senast 8 dgr efter mottagen leverans. Vid reklamation kan även foto krävas från reklamationsavdelningen,som mailas till reklamation@silkflower.se
Frakt
Frakt tillkommer på fakturan om ni inte väljer att använda egen fraktare eller att avhämta era varor. Vi använder oss av DHL. Med dessa har vi bra avtal som kommer er tillgodo. Den prisnivå vi tillämpar ger inte möjlighet att sälja fraktfritt.
Då det av bland annat säsongsskäl inte är ekonomiskt berättigat att lagerhålla hela sortimentet samtidigt,medför detta att en del produkter kommer in vid olika tillfällen under året. Därför är de varor som inte levereras i anslutning till inkommen order inte att betrakta som restorder, utan som varor för senare leverans. Härvid tillkommer också frakt.
Betalningsvillkor
För nya kunder och nystartade företag gäller efterkrav eller förskott. Kredit kan fås efter genomgången och godkänd kreditprövning.
Återförsäljare
Till er som vill bli återförsäljare ser vi gärna att ni skickar oss era företagsuppgifter så vi kan registrera er som ny kund.